Упереджено придбання і використання споживачами недоброякісних товарів та послуг.

 

 Протягом І півріччя 2018 року фахівцями Управління захисту споживачів Головного управління Держпродспоживслужби в Одеській області проведено 89 перевірок суб’єктів господарювання і в більш ніж половині встановлені порушення законодавства в сфері захисту прав споживачів.

     Під час заходів контролю перевірено безпеку продукції на суму 1млн.148 тис. грн., з неї забраковано і знято з реалізації  на суму  понад 1 млн.грн. що складає 93 % від загального обсягу перевірених товарів.Так, при проведенні перевірок встановлювались поширені факти ненадання споживачу необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про продукцію та послуги. Така інформація відповідно до законодавства  повинна надаватись споживачу до придбання товару чи замовлення роботи (послуги), щоб він мав можливість її свідомого і компетентного вибору  (дані про основні властивості продукції, правила та умови ефективного і безпечного використання продукції; гарантійні зобов'язання виробника (виконавця) тощо).

     Також в ході перевірок встановлювались факти відмови споживачу у реалізації його прав щодо безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі); щодо відповідного зменшення ціни виконаної роботи; щодо відшкодування завданих споживачу  збитків при виконанні роботи з усунення недоліків та реалізації товару, строк придатності якого минув.

     Адже споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.     

     За результатами проведених перевірок всім суб’єктам господарювання – порушникам надавались приписи про термінове усунення допущених порушень, більшість з яких виконані ними вчасно. До суб’єктів господарювання, які самостійно не виконали вимог приписів, застосовувались адміністративно-господарські санкції. На 5-х керівників, винних в допущених порушеннях, накладені адміністративні стягнення.

     Спеціалістами управління також забезпечуються відповідні умови для реалізації громадянами своїх конституційних прав на письмові звернення та особистий прийом.

     Так, за І півріччя 2018 року до Управління захисту споживачів надійшло 430 заяв і скарг з питань захисту прав споживачів, з них стосовно якості отриманих послуг звернулось 183 громадянина, щодо якості непродовольчих товарів –166 громадян,  щодо придбання неякісних товарів через мережу Інтернет надійшло 74 звернення.

     За результатами розгляду отриманих від споживачів звернень спеціалістами Управління захисту споживачів надавались ґрунтовні роз’яснення, а також вживались заходи з задоволення вимог заявників -  повернуто коштів споживачам на суму понад 100 тис. грн.

     З метою підвищення правової обізнаності і поліпшення  поінформованості громадян, а також для упередження причин, які сприяють допущенню порушень прав громадян, як споживачів, було надано 316 консультацій та роз’яснень, розміщувались відповідні публікації в засобах масової інформації, проводились семінари з залученням інших уповноважених державних органів та зацікавлених громадських організацій.