03.10.2017

Програма соціально-економічного та культурного розвитку Ширяївського району на 2017 рік.

Програма

соціально-економічного

та культурного розвитку

Ширяївського району

на 2017 рік

 

ВСТУП

Проект Програми соціально-економічного та культурного розвитку Ширяївського району на 2017 рік (далі – Програма) розроблено районною державною адміністрацією   відповідно  до вимог  статті 17 Закону України   « Про місцеві  державні адміністрації» та Закону  України «Про державне прогнозування та розроблення  програм економічного і соціального розвитку України  на базі ключових  положень « Стратегії  сталого розвитку «України – 2020» схваленої  Указом Президента України від 12.01.2015 року № 5/2015 та  Постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2014 р. № 26-VIII «Про  Програму діяльності Кабінету  Міністрів  України».

Головною метою  Програми  є підвищення  рівня  життя, забезпечення соціальних потреб населення мешканців Ширяївського району на основі стабільного  функціонування економіки району.

Законодавчою  та методологічною основою розроблення проекту  Програми   є постанова Кабінету міністрів України  від 26.04.2003 р. № 621  «Про розроблення прогнозних і програмних документів і соціального розвитку та  складання проекту  державного бюджету», постанова Кабінету Міністрів України  від 27.08.2014 року № 404 № «Про схвалення Прогнозу економічного і соціального  розвитку України на 2015  рік та  основних  макропоказників економічного та соціального  розвитку України на 2016 і 2017  роки та визнання такими, що втратили чинність, деяких постанов Кабінету міністрів України»( зі змінами), постанова Кабінету Міністрів   України від 06.08.2014 року   № 385  «Про затвердження державної стратегії  регіонального розвитку  на період  до 2020 року».

Програма враховує також цілі та завдання Стратегії економічного та соціального розвитку Одеської області до 2020 року, затвердженої рішенням Одеської обласної ради від 21 грудня 2015 року № 32-VIІІ.

 

У  Програмі наведено аналіз та тенденції економічного і соціального розвитку району протягом 2016 року, визначені актуальні питання та основні завдання  економічного і соціального розвитку району на 2017 рік. Також представлені ключові прогнозні  показники  соціально-економічного розвитку району та перелік районних програм, реалізація яких здійснюватиметься у 2017 році.

Фінансове забезпечення  Програми  закладено в  обласному, районному  та бюджетах селищної та сільських рад  на 2017 рік з урахуванням основних заходів, передбачених відповідних  районних програмах, за фінансової підтримки з обласного бюджету.

Підготовку Програми здійснював  відділ інвестиційної та регуляторної політики Управління агропромислового та економічного розвитку  райдержадміністрації на підставі матеріалів, наданих структурними підрозділи  районної державної адміністрації, територіальними підрозділами  органів виконавчої влади  та з урахуванням пропозицій органів місцевого самоврядування, підприємств, організацій та установ усіх форм власності.

План заходів   щодо  забезпечення виконання завдань  Програми буде розроблено  районною державною адміністрацією після  затвердження  даної Програми.

У процесі виконання Програма може уточнюватися. Зміни і доповнення до Програми затверджуються сесією районної ради за поданням районної державної адміністрації.

 

І. АНАЛІЗ ТА ТЕНДЕНЦІЇ СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНОГО ТА КУЛЬТУРНОГО  РОЗВИТКУ ШИРЯЇВСЬКОГО РАЙОНУ  У 2016 РОЦІ

 Планові призначення на 2016 рік виконано по всім джерелам надходження.

В доходах загального фонду районна податок з доходів фізичних осіб  займає найбільшу питому вагу , що становить 29,3 %;

Планові призначення по податку з доходів фізичних осіб виконанні в сумі 18535,9 тис.грн., або на 116,5 відсотка. Темп росту (контингенту) до 2015 року складає 147,2 відсотка.

Основними бюджетоутворюючими  підприємствами району є:

- районний відділ освіти його питома вага в надходженнях складає                                          майже  20,8 %;

- Районна лікарня питома вага становить 6,7%;

- ВАТ Одесаобленерго 3,5%;

 - ПСП «Світанок» 2,7%

 - СТОВ „Маяк” – 2,5%.

Плата за землю виконана на 146,7 відсотка, або планові показники перевиконані в сумі 7464,6 тис.грн., темп росту до минулого року (2015р.) становить 209,8 відсотка, або (12266 тис.грн.) більше. Збільшення проведено за рахунок підвищення ставки орендної плати.

 

Промисловість. Станом на 01.01.2017 р. обсяг реалізованої продукції склавз оперативними даними 34,8 тис.грн., що на 116,7 %  більше в порівнянні до відповідного періоду минулого року .     

У структурному складі по видах промислового виробництва вся частина обсягів припала на підприємства  переробної промисловості.   

 

    Агропромисловий розвиток. В сільськогосподарських підприємствах району під урожай 2016 року було посіяно 29678 га. озимих на зерно, в тому числі озимої пшениці – 17466 га., озимого ячменю – 12177 га., озимого жита – 35 га..            

         Посіяно ярих зернових та зернобобових на площі 9190 га., в тому числі яра пшениця – 125 га., ярий ячмінь – 2911 га., овес – 127 га., горох – 1303 га., кукурудза на зерно – 3637 га., просо – 376 га., гречка – 190 га., сорго – 412 га., нут – 57 га., квасоля – 52 га., крім того соняшнику – 22173 га., соя – 20 га., гірчиця – 97 га., коріандр – 63 га., кукурудза на силос – 716 га., льон кудряш – 5 га..

         Валовий збір ранніх зернових та зернобобових культур під урожай 2016 року склав 137244 тонн при урожайності 35,3 ц/га.

Стан тваринництва в районі характеризується слідуючими показниками :

- поголів’я великої рогатої худоби по сільськогосподарським підприємствам складає 2192 голів, що на 192 голови менше в порівнянні з відповідним періодом минулого року;

- поголів’я корів складає 848 голів, що на 120 голів менше в порівнянні з відповідним минулим роком;

- поголів’я свиней складає 4403 голови, що на 373 голови менше в порівнянні з минулим роком;

- поголів’я овець 1953 голови, що на 56 голів менше з відповідним періодом минулого року;

- поголів’я птиці складає 2201 голів, що на 2757 голів менше з відповідним періодом минулого року.

Реалізовано м’яса 509,1 тонн, що на 32,6 тонн менше в порівнянні з відповідним періодом минулим року, виробництво молока складає 1745,9 тонн, що на 465,3 тони менше з відповідним періодом минулого року, виробництво яєць складає 61503 шт.

 

Підприємництво. Стан підприємництва характеризується  наступники показниками :

 

Назва показника

01.01.2017

01.01.2016

1

Кількість на обліку

1287

1194

 

юридичних осіб

546

490

 

фізичних осіб-підприємців

741

704

2

Зареєстровано у поточному році:

143

102

 

юридичних осіб

22

17

 

фізичних осіб-підприємців

121

85

3

Припинено у поточному році

105

120

 

юридичних осіб

1

6

 

фізичних осіб-підприємців

104

120

4

Абсолютний приріст

+93

-24

 

юридичних осіб

+56

+11

 

фізичних осіб-підприємців

+37

-35

5

Кількість наданих адміністративних послуг ;

10849

4368

 

відділ надання адміністративних послуг

5451

-

 

відділ державної реєстрації прав

5379

-

 

Доходи населення. Середньомісячна заробітна плата штатних працівників за січень-грудень  2016 року становила 2875  грн. , що на 107,9 % більше бо відповідного періоду минулого року або на 210 грн.

 

Станом на 01.01.2017 року в районі  заборгованість із виплати заробітної плати відсутня.

 

Зайнятість населення. Звернулося протягом 2016 року за послугами до центру зайнятості 264 чол.

Протягом звітного періоду працевлаштовано 250 безробітних, що становить 58,5 % від кількості всіх перебуваючих на обліку.

    Залучено до участі в оплачуваних громадських роботах та роботах тимчасового характеру 172 чол.

Протягом 2016 року у базі даних Ширяїського районного центру зайнятості налічувалось 302 вакансії. Із загальної кількості вакансій  85,4% укомплектовано.

Станом на 1 січня 2017 року кількість вакансій, заявлених роботодавцями до служби зайнятості, становило 26 одиниць.

Станом на 01.01.2017 року на обліку перебувало 106 безробітних, з них 42– жінки, 33чол. – молодь до 35 років.

 

Соціальний захист та сімейна політика. Протягом звітного періоду в районі продовжувалася робота щодо подальшого вдосконалення соціальної політики щодо захисту прав дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, безпритульних та бездоглядних дітей, в першу чергу, розвитку сімейних форм виховання  та прийомних сімей.

До Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, внесено – 6833 справ.

 

На обліку Єдиного державного реєстру станом на 01.01.2017 року перебувають:

-         ветерани  війни та особи на яких поширюється чинність Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» - 731 чол.,

-          ветерани праці-1049 чол.;

-         ветерани військової служби, служби  органів внутрішніх справ та міліціонерів на пенсії – 30 чол.;

-         учасники ЧАЕС- 77 чол; 

-         реабілітовані -1 чол.,

-         багатодітні сім`ї – 516;

-          діти з багатодітних сімей-1506 чол.,

-         діти війни –2052 чол.,

-         профознака – 386 чол.,

-         жертви нацистських переслідувань-1 чол,

-         учасники бойових дій – 203 чол. 

 

Охорона здоров’я. Ширяївська ЦРЛ представлена 140 стаціонарними ліжками (6 стаціонарних відділень, з них 2 віддалених стаціонари в селах Петровірівка та Миколаївка), приймальним та поліклінічним відділеннями, денним стаціонаром (19 ліжок). Показник забезпеченості стаціонарними ліжками становить 51.2 на 10 тис.населення, при нормативі 35.0 на 10 тис. населення.

Структура поширеності захворювань населення району по основним нозологіям майже не відрізняється від показників по області та Україні. Переважають хвороби системи кровообігу, на другому місці – хвороби органів дихання і третє місце займають хвороби органів травлення.

 

Освіта, молодь та спорт . Для забезпечення конституційних прав громадян на отримання повної загальної середньої освіти в районі у 2016-2017 н.р. функціонує  різноступенева мережа загальноосвітніх навчальних закладів, в яких навчається 2950 учнів:

       НВК «ЗОШ І-ІІІ ст. - ДНЗ» -9

       НВК «Олімп» «ЗОШ І-ІІІ ст. –гімназія» смт. Ширяєве - 1

       ЗОШ І-ІІІ ст. – 8

       ЗОШ І, ІІ ст. – 6

       ЗОШ І ст. – 2      

   Всього на території Ширяївського району станом на 01.01.2017 року зареєстровано і діє 11 дошкільних навчальних закладів, із них 9 навчально-виховних комплексів «ЗОШ – ДНЗ», розрахованих згідно паспортних даних на 537 місць (фактично – 611 дітей). Черга на влаштування до дошкільних навчальних закладів району складає – 237 дітей. 

Охоплено дошкільною освітою дітей віком від 3 до 5 років  - 41%.  Віком від 5 до 6(7) років – 100%.

 Всього охоплено різними формами дошкільної освіти 89 %   дітей дошкільного  віку.

ЦБС

Мережа бібліотек   Ширяївської  ЦБС у 2016 -му році залишилася без змін: всього до складу ЦБС входить 24 бібліотеки. З них -  2 районні,  2  - клуби-бібліотеки.  Всі вони знаходяться на бюджетному утриманні.

 

    Демографічна ситуація   Чисельність населення (постійна) по Ширяївському району на 01.01.2017 року склала 27072 особи, загальний приріст ( скорочення) населення по району склав  «мінус» 126 осіб. Кількість  живонароджених осіб по району склала - 311,  кількість померлих осіб - 377. Міграційний рух населення по району характеризується наступними показниками : кількість прибулих осіб до району 26, кількість вибулих осіб з району 86, міграційне скорочення склало  «мінус» 60 осіб.

 

ІІ .  ПРІОРИТЕТНІ НАПРЯМИ РОЗВИТКУ РАЙОНУ  НА 2017 РІК 

 

    2.1  Створення  сприятливих  умов  для   стабілізації  економіки району  та  підвищення  її конкурентоспроможності

        

2.1.1    ПОДАТКОВО-БЮДЖЕТНА ДІЯЛЬНІСТЬ

 

Умови функціонування :

реформування податкової та бюджетної системи, зокрема :

-  забезпечення доходної часини місцевих бюджетів відповідно до внесених  змін до  бюджетного та податкового законодавства;

Мета: посилення ролі та підвищення бюджетної і фінансової самостійності місцевих бюджетів; ефективне управління бюджетними ресурсами та досягнення стратегічних цілей соціально-економічного розвитку району.

Основні завдання :

         підвищення  фінансової самостійності місцевих бюджетів шляхом змін до  Бюджетного кодексу України;

        підвищення ефективності видатків бюджетів всіх рівнів шляхом їх  концентрації на пріоритетних напрямках, проведення оцінки ступеня досягнення очікуваних результатів;

        проведення оптимізації  використання бюджетних коштів;

        проведення  роботи з керівниками підприємств (установ, організацій) всіх форм власності, спрямованої на своєчасну виплату  заробітної плати  та своєчасну сплату обов’язкових платежів до бюджетів усіх рівнів;

        проведення роботи з платниками податків із виявлення  та ліквідації шляхів мінімізації податкових зобов’язань , викриття схем ухилення від сплати платежів до  бюджету;

        здійснення постійного моніторингу відповідності  укладених договорів оренди на землю вимогам чинного законодавства;

       сприяння соціально-економічному розвитку району , створення  сприятливих умов для їх інвестиційної привабливості.

        Критерії досягнення :

        бюджетна автономія місцевих бюджетів та підвищення їх фінансової  самостійності;

        цільове використання бюджетних коштів, забезпечення  першочергового фінансування захищених статей бюджету.

 

 

 2.1.2  РОЗВИТОК  ПІДПРИЄМНИЦТВА

   

            Умови функціонування :

             обмеженість доступу суб’єктів підприємницької діяльності  до  фінансових ресурсів, у тому числі через високі  відсоткові ставки  на отримання кредитних ресурсі.

          Мета :  сприяння інвестиційної  та  інноваційної підтримки  малого і середнього підприємництва.

         Основні завдання :

          забезпечення  ефективної діяльності управління обслуговування населення «Єдине вікно»з метою надання якісних  адміністративних послуг ;

          надання інформаційно-консультативної, ресурсної та освітньої підтримки суб’єктів малого та середнього підприємництва.

 

2.1.3  РОЗВИТОК  ВНУТРІШНЬОЇ ТОРГІВЛІ, СФЕРИ ПОСЛУГ. ЦІНОВА ПОЛІТИКА.

 

          Умови функціонування :

          зниження реальної купівельної спроможності населення, погіршення  фінансового стану   підприємств, що впливає на фінансово - господарську  діяльність торгових підприємств району;

         високий рівень залежності вітчизняної економіки від вартості основних енергоносіїв ;

         недосконалість методів державного  регулювання  внутрішньої торгівлі та сфери послуг;

        недосконалість системи   статистичного  обліку показників цінової  ситуації.

          Мета : недопущення зниження  рівня життя населення та забезпечення  його потреби  у високоякісних товарах та послугах, доступність  основних споживчих товарів широким  верствам населення.

          Основні завдання :

         сприяння у вирішенні проблемних питань  функціонування підприємств  сфери  торгівлі та послуг;

         проведення ярмарків  з продажу  сільськогосподарської  продукції, в яких  братимуть участь  виробники сільськогосподарської   продукції та  переробні  підприємства району;

           розширення присутності  представників районних товаровиробників в  торгових  закладах району.

 

2.1.4  ЗЕМЕЛЬНІ ВІДНОСИНИ

 

          Умови функціонування :

          недостатність наповнення  інформаційної бази державного  кадастру;

          необхідність дотримання  вимог законодавства щодо оформлення прав на  земельні ділянки сільськогосподарського призначення державної власності, в тому  числі  прав на їх оренду, відповідно до положень Земельного кодексу України на конкурентних засадах ( земельних торгах) у формі аукціону;

         необхідність дотримання  вимог законодавства щодо оформлення прав на  земельні ділянки несільськогосподарського призначення державної власності,  в тому числі прав на їх оренду.

         Мета : раціональне  використання  та охорона  земельних ресурсів, реалізація державної політики  щодо забезпечення  сталого розвитку  землекористування, захисту прав власників та користувачів земельних ділянок , а також  створення  більш сприятливих умов для  залучення інвестицій у пріоритетні галузі економіки району.

 

          Основні завдання :

          реалізація  районної  Програми розвитку земельних відносин  та охорони земель у  Ширяївському районі на 2016-2017 роки.

 

      2.2   Розвиток реального сектору економіки

 

      2.2.1  Промисловість

 

       Умови функціонування :

        висока  енергоємність виробництва та обмеження  споживання енергоресурсів;

        підвищення цін на енергоносії, частка яких  у структурі собівартості продукції надто висока;

        зниження попиту на  продукцію вітчизняних виробників на внутрішньому ринку;

        зниження рівня інноваційно-інвестиційної активності суб’єктів господарювання.

         Мета : забезпечення функціонування  діючих  промислових підприємств,  сприяння переходу на європейські стандарти якості  продукції промислового виробництва, зростання її конкурентоспроможності з імпортними  товарами та пошук нових  ринків збуту.

         Основні завдання :

        Для органів влади :

       надання  всебічної підтримки підприємствам, що мають стратегічне значення для економіки району та формують економічний потенціал району;

       проведення  нарад, зустрічей, консультацій щодо оптимізації впливу  складної  економічної ситуації на фінансово-господарську діяльність підприємств;

       сприяння реалізації перспективних напрямків розвитку підприємств;

       Для  суб’єктів господарювання :

       запровадження енергозберігаючих та енергоефективних технологій;

       розширення  присутності продукції районних виробників на ринках області.

         Критерії досягнення :

         збільшення  обсягів реалізованої промислової продукції на 6 %;

         збереження існуючих та створення  нових робочих місць.

 

     2.2.2 Агропромисловий  комплекс

 

Умови функціонування :

необхідність впровадження енерго- та  вологозберігаючих технологій;

залежність результатів сільськогосподарського виробництва від природнокліматичних умов;

нестабільність цін на продукцію сільського господарства;

недосконале функціонування інфраструктури аграрного ринку;

необхідність збільшення поголів’я худоби та нарощування виробництва тваринницької продукції;

зростання безробіття в сільській місцевості.

 

Мета: забезпечення ефективного функціонування сільськогосподарської галузі шляхом дотримання обґрунтованих сівозмін, зменшення залежності від вирощування монокультур, забезпечення конкурентоспроможності сільськогосподарської продукції на внутрішньому і зовнішньому ринках.

Основні завдання:

раціональне використання природних ресурсів, особливо земель сільськогосподарського призначення, удосконалення структури посівних площ та впровадження у виробництво елементів науково обгрунтованної системи землеробства передової техніки та технології вирощування сільськогосподарських культур;

стимулювання виробництва овочів та фруктів;

створення нових робочих місць, підвищення рівня життя сільського населення.

 

2.2.3. Будівельна галузь

 

Планується виконання заходів районної  програми з підтримки індивідуального житлового будівництва на селі «Власний дім» на 2017-2020 роки, метою якої є забезпечення житлом сільського населення району, у першу чергу, молодих спеціалістів, молодих сімей, працівників соціальної сфери .

 

2.3. СОЦІАЛЬНА СФЕРА

 

    2.3.1. Демографічна ситуація та розвиток ринку праці

 

Демографічна ситуація в районі  у 2017 році характеризуватиметься зменшенням чисельності населення через його природне скорочення, проте спостерігатиметься тенденція збільшення народжуваності та незначного зменшення смертності. Позитивно впливатиме на демографічну ситуацію і міграція населення.

 

   2.3.2. Ринок  праці

 

     Умови функціонування :

      скорочення  кількості  зайнятих та збільшення чисельності безробітних;

      невідповідність  попиту на  робочу силу її пропозиції у  професійно - кваліфікаційному розрізі та недостатній рівень кваліфікації осіб, які  шукають роботу ;

      «тіньова» зайнятість;

        низький рівень доходів та мотивації до праці.

       Мета: недопущення зростання  безробіття, підвищення економічної активності населення, сприяння продуктивній зайнятості шляхом здійснення заходів з державного  регулювання ринку праці, збереження кадрового потенціалу підприємств.

 

 Основні  завдання:

         організація громадських  робіт для безробітних;

      організація  професійного навчання  безробітних та надання профорієнтаційних  послуг;

      сприяння зайнятості громадян, які потребують соціального захисту і не   здатні на рівні умови конкурувати на ринку праці.

       Критерії досягнення:

       охоплення професійною підготовкою, перепідготовкою та підвищенням  кваліфікації 120 осіб.

 

         2.3.3 . Грошові доходи населення  та заробітна плата

 

        Умови функціонування :

        зниження   реальних доходів населення;

        скорочення  чисельності штатних працівників.

       Мета:  виведення  зайнятості населення із «тіні», забезпечення зростання доходів громадян, у тому числі підвищення рівня заробітної плати.

        Основні завдання:

         активізація діяльності  комісії з питань  легалізації  виплати  заробітної плати  і зайнятості населення, робота із підприємствами у розрізі  галузей економіки;

          постійна робота   робочої групи з виявлення додаткових резервів  надходжень до   бюджету від сільськогосподарських  підприємств району у напрямі збільшення   рівня фонду  оплати праці;

         постійна та скоординована робота територіальних підрозділів органів виконавчої влади та органів державної   влади в напрямках:

       недопущення  фактів виплати заробітної плати у «конвертах»;

       контроль за своєчасною  виплатою заробітної плати і не нижче  за встановленого  законодавством мінімального рівня;

       контроль за дотриманням умов колективних договорів та генеральних угод в частині оплати праці, недопущення  необґрунтованого зменшення  заробітної плати;

 

       Критерії досягнення:

       недопущення  виникнення заборгованості з виплати заробітної плати по  комунальних та бюджетних  установах.

 

   2.4. ГУМАНІТАРНА СФЕРА

 

    2.4.1. Охорона здоров'я

 

Реалізація заходів, спрямованих на збереження, зміцнення та відновлення здоров’я людини, збільшення тривалості життя, підвищення рівня надання медичної допомоги населенню відносяться до основних пріоритетів соціальної політики району  у сфері охорони здоров’я.

З метою удосконалення системи охорони здоров’я, а саме для задоволення потреб населення в доступній і високоякісній медичній допомозі, зміцнення матеріально-технічної та лікувально-діагностичної бази закладів охорони здоров’я .
Протягом 2017 року передбачається продовження впровадження реформування системи охорони здоров’я в районі в межах діючого законодавства.

       Критерії досягнення:

       продовження реалізації районної цільової  Програми «Здоров’я на 2015-2018 роки».

 

2.4.2. Освіта та соціальних захист

 

Діяльність органів влади в сфері освіти буде спрямована на забезпечення рівного доступу дітей, молоді та дорослого населення до якісної дошкільної, загальної середньої освіти, підвищення кваліфікації педагогічних працівників.

 Доступність дошкільної освіти є однією з необхідних умов забезпечення її якості. Метою розвитку дошкільної освіти в районі є реалізація державної політики щодо забезпечення конституційних прав і державних гарантій дітям дошкільного віку на здобуття дошкільної освіти; створення необхідних умов функціонування і розвитку системи дошкільної освіти.

Основними пріоритетами розвитку галузі у 2017 році будуть:

-      удосконалення роботи з сім’єю, широке залучення батьків до освітнього процесу у дошкільних навчальних закладах;

-      вжиття необхідних заходів для організованого та якісного оздоровлення та відпочинку дітей пільгових категорій, вихованців закладів освіти районного підпорядкування;

-      надання допомоги у забезпеченні подальшого навчання  дітей з особливими потребами;

-            затвердження та реалізація  районної Програми  «Національний план дій щодо конвенції ООН про права дитини»  на період до 2019 року»;

-            затвердження та реалізація  районної Програми   забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей позбавлених  батьківського піклування, осіб та молоді з їх числа на 2017-2018 роки;

-   реалізація районної Програми   відпочинку та оздоровлення  дітей  Ширяївського району на 2013-2017 роки;

 -  реалізація  заходів районної Програми    розвитку фізичної культури та спорту в Ширяївському районі на 2013-2017 роки ;

 -  реалізація  заходів районної Програми   відпочинку та оздоровлення  дітей  Ширяївського району на 2013-2017 роки.

 

       2.4.3. Культура

 

У 2017 році пріоритетними напрямками розвитку галузі культури мають стати: забезпечення вільного доступу до культурних надбань шляхом використання новітніх

інформаційних технологій, популяризація і поширення якісних та різноманітних зразків культури серед широких верст населення району.

Мета: створення умов для розвитку української культури  та створення умов для розвитку громадянського суспільства.

 

      2.4.5. Захист прав і свобод громадян

 

Забезпечення ефективності здійснення заходів щодо профілактики правопорушень, протидії злочинності та усунення причин і умов, що спричинили вчинення протиправних дій, поліпшення криміногенної ситуації в районі визначення превентивних заходів сприятиме посиленню захисту життя і здоров’я людей, громадської безпеки та недопущенню проявів тероризму в районі.

З метою подальшої розбудови системи захисту законних прав та інтересів населення району в 2017 році основні зусилля правоохоронних органів, органів виконавчої влади та самоврядування будуть направлені на:

-       виявлення та усунення причин, зокрема економічного та соціального характеру, які сприяють учиненню злочинів та правопорушень, в тому числі з боку соціально незахищених верств населення, раніше судимих осіб та неповнолітніх;

-       проведення у відповідності до криміногенної обстановки, яка склалась в районі, комплексних, цільових оперативно-профілактичних операцій та рейдів «Ялинка», «Канікули», «Літо», «Урок», спрямованих на зниження рівня злочинності, стабілізацію оперативної обстановки в громадських місцях та забезпечення безпеки дорожнього руху;

-       більш активне використання в діяльності по профілактиці та протидії правопорушенням можливостей громадськості, перш за все, громадських формувань з охорони громадського порядку та забезпечення розроблення системи їх заохочення;

-       активізацію діяльності по протидії поширенню наркоманії, зниженню масштабів розповсюдження наркотичних речовин та наркозлочинності серед різних верств населення, в першу чергу, серед молоді.

Водночас, діяльність органів поліції буде направлена на посилення взаємодії з громадськістю, зміцнення довіри населення до їх роботи та покращення іміджу працівників поліції.

 

ІІІ . ПРОГНОЗНІ ПОКАЗНИКИ ТА ПЕРЕЛІК ПРОГРАМ ШИРЯЇВСЬКОГО РАЙОНУ НА 2016 РІК

 

3.1 Основні прогнозні показники економічного і соціального розвитку Ширяївського району

 

Показники

2015 рік факт

2016 рік прогноз

Темп росту

2016 р. до 2015 р. %

 

Обсяг реалізованої промислової продукції, тис.грн.

 

 

29851,9

 

31583,3

105,8

Валова продукція сільського господарства у всіх категоріях господарств у цінах 2010 року всього тис. грн..

 

381674,1

400669,2

104,9

у т.ч. рослинництво

 

284490,1

310094,2

108,9

          тваринництво

 

97184,0

90575,0

93,2

Фонд оплати праці робітників, службовців, всього, тис.грн.

* ( січень-листопад 2015 р.)

88332,0

96000,0

108,6

Середньооблікова чисельність працюючих, чол.

. * ( січень-листопад 2015 р.)

3256

3200

98,2

Середньомісячна заробітна плата робітників і службовців, гривень

* ( січень-листопад 2015 р.)

2260

2500

110,6

 

 Районні програми реалізація яких здійснюватиметься  у 2017 році

 

№ п/п

Назва програми

Ким і коли затверджена

Відповідальний виконавець

1

Районна цільова  Програма «Здоров‘я на 2015-2018 роки»

Рішення районної ради 01.04.2015р.

 № 528 - VІ

 

Ширяївська ЦРЛ

 

2

Програма правової освіти населення Ширяївського району на 2012-2017 рр. та  кошторис фінансування на 2012 рік

Рішення  районної ради 18.08.2011 р.

№ 71- VІ

 

 Ширяївське районне управління юстиції  в Одеській області

3

Програма відпочинку та оздоровлення дітей Ширяївського району на 2013-2017 роки

Рішення  районної ради 08.08.2013 р.

№ 294- VІ

 

Відділ освіти, культури  та молодіжної політики райдержадміністрації

4

Програма розвитку фізичної культури і спорту в Ширяївському районі на 2013-2017 р.

Рішення  районної ради 08.08.2013 р.

№ 297 – VІ

 

Відділ освіти, культури  та молодіжної політики райдержадміністрації

5

Районна  Програма « Молодь Ширяївщини »

на 2013-2017 роки

Рішення  районної ради

 

Відділ освіти, культури  та молодіжної політики райдержадміністрації

6

Програма цільова Програма підтримки індивідуального житлового  будівництва на селі «Власний дім» на період 2017-2020 рр.

Рішення  районної ради 26.12.2016 р.

№ 138- VІІ

Відділ містобудування, інфраструктури та енергоефективності райдержадміністрації

7

Програма будівництва (придбання) доступного житла в Ширяївському районі Одеської області на 2013-2017 рр.

Рішення  районної ради 27.12.2012 р.

№ 217 - VІ

Відділ містобудування, інфраструктури та енергоефективності райдержадміністрації

8

Районна цільова Програма утворення та функціонування Служби містобудівного кадастру Ширяївського району на 2013-2017 роки

 

Рішення  районної ради 08.08.2013 р.

№ 321 - VІ

Відділ містобудування, інфраструктури та енергоефективності райдержадміністрації

9

Районна цільова програма розробки (оновлення) містобудівної документації населених пунктів на території Ширяївського району на 2013-2017 роки

Рішення  районної ради 08.08.2013 р.

№ 321 – VІ

 

Відділ містобудування, інфраструктури та енергоефективності райдержадміністрації

10

Програма  сприяння розвитку громадського суспільства в Ширяївському   районі на 2014-2017 роки

Рішення  районної ради 27.02.2014 р.

№ 374- VІ

Відділ внутрішньої політики, контролю та 

фінансово-господарського забезпечення райдержадміністрації

11

Програма цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки Ширяївського  району на 2014-2017 роки

Рішення  районної ради від 18.09.2014 року № 429-VI

Ширяївський районний сектор  ГУ ДСНС України Одеській області

12

Програма «Модернізація системи управління фінансовими ресурсами місцевих бюджетів  Ширяївського району на 2016-2017 роки»

 

Рішення районної ради від 25.05.2016 р. № - 67-VII

Управління державної казначейської  служби  України у Ширяївському  районі Одеської області

13

Програма  підтримки  діяльності та розвитку комунального підприємства «Редакція Ширяївської районної газети «Промінь» на 2015-2017 роки

Рішення  районної ради

від 19.01.2015 року  № 493- VІ

Редакція газети «Промінь»

14

Районна цільова програма соціальної підтримки населення на 2016-2017 роки «Захист і  турбота»

Рішення районної ради від 19.01.2016 р. № - 43-VII

Управління охорони здоров’я, материнства та соціального захисту населення  райдержадміністрації

15

Районна  програма підтримки діяльності районної комунальної установи «Об’єднаний  трудовий архів Ширяївського району» на 2016-2019 роки

 

Рішення районної ради від 13.10.2016 р. № - 127-VII

Ширяївська районна рада

16

Програма з охорони, відтворення  та раціонального  використання лісів Ширяївського району Одеської області  на 2016-2020 роки

Рішення районної ради від 22.03.2016 р. № - 52-VII

ДП «Ширяївське  лісове господарство»

17

Районна цільова соціальна програма протидії  ВІЛ/Сніду в Ширяївському  районі на 2016-2018 роки

 

Рішення районної ради від 25.05.2016 р. № - 72-VII

Ширяївська  центральна районна лікарня

18

Районна комплексна програма «Безпечна Ширяївщина  на 2016-2017 роки»

 

Рішення районної ради від 25.05.2016 р. № - 69-VII

Ширяївський відділ поліції  ГУНП в Одеські  області

19

Районна цільова програма «Розвиток  сільськогосподарських кооперативів та фермерських  господарств на 2016-2017 роки»

 

Рішення районної ради від 25.05.2016 р. № - 68-VII

Управління агропромислового та економічного розвитку  райдержадміністрації

20

Програма  соціально-економічного та культурного розвитку  Ширяївського району

 на 2017  рік

Рішення  районної ради

Відділ інвестиційної та регуляторної політики  Ширяївської райдержадміністрації

21

Районна комплексна Програма підтримки сім‘ї і молодь в Ширяївщини на 2017 роки.

Рішення  районної ради

Відділ освіти, культури  та молодіжної політики райдержадміністрації

22

Районна Програма забезпечення житлом дітей-сиріт, дітей, позбавлених  батьківського піклування, осіб та  молоді з їх числа на 2017-2018 роки

Рішення  районної ради

Служба у справах дітей Ширяївської райдержадміністрації

23

Районна  Програма «Національний  план дій  щодо реалізації Конвенції ООН про права дитини» на період до 2019 року

Рішення  районної ради

Служба у справах дітей Ширяївської райдержадміністрації